Flaga UE

SMS Awaria – nowy sposób zgłaszania awarii

We wrześniu ENERGA-OPERATOR SA udostępniła klientom nowe możliwości zgłaszania braku zasilania. Przerwę w dostawach energii elektrycznej można zgłosić wypełniając formularz na naszej stronie Internetowej lub wysyłając sms pod numer 3991.

SMS Awaria to jedyna w Polsce tego rodzaju usługa uruchomiona przez operatora systemu dystrybucyjnego. Narzędzie uzupełnia funkcjonalność numeru alarmowego 991, pod który klienci mogą zgłaszać awarie sieci energetycznej. Aby zgłosić przerwę w dostawie energii należy wysłać sms o treści AWARIA na numer 3991 i dalej postępować zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. Smsy trafiają do dedykowanego systemu, a następnie do centrum zgłoszeniowego, które równolegle przyjmuje zgłoszenia telefoniczne. Po usunięciu awarii na numer nadawcy przesyłany jest sms zwrotny informujący o przywróceniu napięcia. Jeżeli usterka nie została jednak usunięta, lub występuje np. brak jednej fazy, prosimy o ponowny kontakt np. za pomocą sms lub formularza zgłoszeniowego umieszczonego na stronie internetowej spółki (http://www.energa-operator.pl/formularz_zgloszeniowy.xml).

Doskonalenie procedur awaryjnych to jeden z priorytetów ENERGA-OPERATOR SA. Funkcja SMS Awaria i formularz na stronie internetowej to kolejne udogodnienia jakie wprowadziliśmy dla odbiorców naszych usług. Wspomnieć należy także, że, aby lepiej i szybciej działać w przypadku awarii zwiększyliśmy przepustowość i wydajność systemu IVR z 600 łączy analogowych do 2000 łączy cyfrowych. Takim potencjałem nie dysponuje dziś żaden inny OSD.

Przejście na łącza cyfrowe pozwoliło na wprowadzenie nowych funkcjonalności, związanych z informowaniem klientów i przyjmowaniem zgłoszeń. Dzięki temu rozwiązaniu klient zamiast sygnału zajętości jest informowany o możliwości zgłoszenia awarii przez inne kanały kontaktu: sms lub formularz www. Uruchomienie łącz cyfrowych pozwoli także na zwiększenie ich liczby, a samo oprogramowanie systemu zapowiedzi (Contactis Awarie) zmodernizowane pod kątem obsługi przyjmowania zwiększonej liczby zgłoszeń, pozwoli na zwiększenie liczby klientów, którzy otrzymają podstawowe informacje o obszarach objętych ewentualną awarią.

Zmianie uległa także mapa wyłączeń znajdująca się na stronie internetowej ENERGA-OPERATOR SA. Dołączono do niej informację o liczbie niezasilonych stacji transformatorowych, liczbie klientów pozbawionych zasilania oraz planowanych godzinach usunięcia awarii, niezależnie od jej skali.

Zarówno SMS Awaria, formularz na stronie WWW, jak i nowe funkcjonalności strony mają na celu umożliwienie zgłoszenia braku zasilania przez każdego klienta ENERGA-OPERATOR SA w wygodnej dla niego formie, bieżące informowanie o statusie awarii oraz skrócenie czasu oczekiwania na przywrócenie dostaw energii elektrycznej do minimum. Spółka wprowadziła także nowe wewnętrzne procedury polegające m.in. na zwiększeniu liczby brygad do usuwania awarii w sieci niskiego napięcia.

Połączenia telefoniczne płatne zgodnie z cennikiem operatora telekomunikacyjnego

© 2024 by ENERGA-OPERATOR SA

powered by netPR.pl