Flaga UE NFOŚiGW
Zmiany systemów rozliczeniowych, możliwe utrudnienia dla Klientów

Zmiany systemów rozliczeniowych, możliwe utrudnienia dla Klientów

ENERGA-OPERATOR działając w ramach Grupy Energa wdraża nowy system obsługi klienta. Wdrożenie może się wiązać z przejściowymi utrudnieniami dla klientów. Zmiana systemów nie wymaga aneksowania ani podpisywania nowych umów. Będzie zmiana numerów kont bankowych dla części klientów

Trudności mogące wystąpić w momencie przeprowadzania zmian, to przede wszystkim:

  • informacja o kwocie zadłużenia na fakturze może nie odzwierciedlać stanu faktycznego. Klienci proszeni są o wpłaty zgodne z wartością usługi brutto, znajdującą się w podsumowaniu faktury. Faktura za kolejny okres rozliczeniowy powinna zawierać już prawidłowe dane. 
  • możliwe opóźnienia w wystawieniu faktur – do kilku tygodni 
  • wydłużenie czasu oczekiwania na realizację niektórych usług (np. zmiana taryfy, założenie licznika przedpłatowego, potwierdzenie zmiany umowy, zwroty nadpłat)
  • zmiana numerów kont bankowych dla części klientów (szczegóły znajdą się w fakturach). 

Zmiana bezpieczna dla klientów

Przyczyną możliwych utrudnień jest bezpieczeństwo przeprowadzenia operacji. Wdrożenie wymaga okresowego „zamrażania systemów”, co powoduje, iż część danych wprowadzanych do systemów nie jest odnotowywana na bieżąco i aktualizuje się z opóźnieniem.

Wpłaty klientów księgowane są na bieżąco, a możliwa nieprawidłowa prezentacja salda na fakturach nie będzie stanowić podstawy do naliczania odsetek czy też działań windykacyjnych.

Klienci będą informowani o zmianach głównie listownie (szczegóły znajdują się tutaj oraz na fakturach), a cała operacja ma się zakończyć w II kwartale 2016 r. Istotne informacje zamieszczane też będą na stronie www.energa-operator.pl 

Z wielu systemów na jeden nowoczesny

Nowy system obsługi klienta przeznaczony jest do obsługi umów, spraw klientów, rozliczeń i windykacji wszystkich klientów przyłączonych do sieci (posiadających zarówno umowę dystrybucyjną podpisaną bezpośrednio z EOP, jak i kompleksową – zawieraną z dowolnie wybranym sprzedawcą), a także rozliczeń z podmiotami przyłączanymi. Dzięki niemu sprawy klientów będą obsługiwane szybciej. Dotąd dane klientów zapisywane były w różnych systemach, co było powodem dłuższej obsługi, a nawet omyłek.

Połączenia telefoniczne płatne zgodnie z cennikiem operatora telekomunikacyjnego

© 2024 by Energa-Operator S.A.

powered by netPR.pl