Zmiany systemów rozliczeniowych, możliwe utrudnienia dla Klientów
ENERGA-OPERATOR działając w ramach Grupy Energa wdraża nowy system obsługi klienta. Wdrożenie może się wiązać z przejściowymi utrudnieniami dla klientów. Zmiana systemów nie wymaga aneksowania ani podpisywania nowych umów. Będzie zmiana numerów kont bankowych dla części klientów
Trudności mogące wystąpić w momencie przeprowadzania zmian, to przede wszystkim:
- informacja o kwocie zadłużenia na fakturze może nie odzwierciedlać stanu faktycznego. Klienci proszeni są o wpłaty zgodne z wartością usługi brutto, znajdującą się w podsumowaniu faktury. Faktura za kolejny okres rozliczeniowy powinna zawierać już prawidłowe dane.
- możliwe opóźnienia w wystawieniu faktur – do kilku tygodni
- wydłużenie czasu oczekiwania na realizację niektórych usług (np. zmiana taryfy, założenie licznika przedpłatowego, potwierdzenie zmiany umowy, zwroty nadpłat)
- zmiana numerów kont bankowych dla części klientów (szczegóły znajdą się w fakturach).
Zmiana bezpieczna dla klientów
Przyczyną możliwych utrudnień jest bezpieczeństwo przeprowadzenia operacji. Wdrożenie wymaga okresowego „zamrażania systemów”, co powoduje, iż część danych wprowadzanych do systemów nie jest odnotowywana na bieżąco i aktualizuje się z opóźnieniem.
Wpłaty klientów księgowane są na bieżąco, a możliwa nieprawidłowa prezentacja salda na fakturach nie będzie stanowić podstawy do naliczania odsetek czy też działań windykacyjnych.
Klienci będą informowani o zmianach głównie listownie (szczegóły znajdują się tutaj oraz na fakturach), a cała operacja ma się zakończyć w II kwartale 2016 r. Istotne informacje zamieszczane też będą na stronie www.energa-operator.pl
Z wielu systemów na jeden nowoczesny
Nowy system obsługi klienta przeznaczony jest do obsługi umów, spraw klientów, rozliczeń i windykacji wszystkich klientów przyłączonych do sieci (posiadających zarówno umowę dystrybucyjną podpisaną bezpośrednio z EOP, jak i kompleksową – zawieraną z dowolnie wybranym sprzedawcą), a także rozliczeń z podmiotami przyłączanymi. Dzięki niemu sprawy klientów będą obsługiwane szybciej. Dotąd dane klientów zapisywane były w różnych systemach, co było powodem dłuższej obsługi, a nawet omyłek.