Opłaty za uzgodnienia branżowe w ENERGA-OPERATOR SA
Od 01.06.2015 ENERGA-OPERATOR SA wprowadza opłaty za dokonywanie uzgodnień branżowych.
Opłacie podlegają:
- Uzgodnienia branżowe projektów zagospodarowania terenu.
- Uzgodnienia podkładów mapowych do celów projektowych w zakresie infrastruktury ENERGA-OPERATOR SA
- Pozostałe uzgodnienia wymagające weryfikacji w zakresie infrastruktury ENERGA-OPERATOR SA
z wyjątkiem:
• spraw realizowanych na zlecenie ENERGA-OPERATOR SA
• spraw uzgadnianych na naradach koordynacyjnych w starostwach powiatowych oraz wpływających za pośrednictwem tych narad.
Opłacie nie podlegają dokumenty urzędowe otrzymywane w drodze postępowania administracyjnego (m.in. zawiadomienia, postanowienia, decyzje o warunkach zabudowy lub inne dokumenty dostarczane do ENERGA-OPERATOR SA w trybie administracyjnym).
Z opłat zwolnione są doraźne uzgodnienia związane z usuwaniem awarii przez inne branże, a wymagające weryfikacji infrastruktury EOP w pobliżu miejsca awarii.
W celu uzyskania uzgodnienia należy wypełnić i podpisać formularz zlecenia i wraz dołączonymi do niego:
- dwoma egzemplarzami projekt zagospodarowania terenu lub podkładów mapowe do celów projektowych)
- pełnomocnictwem inwestora do zaciągania zobowiązań finansowych (w przypadku, gdy wnioskodawcą był inny podmiot niż inwestor)
i złożyć w kancelarii lub biurze podawczym.
Wysokość opłaty jest uzależniona od wielkości dokumentacji złożonej do uzgodnienia i wyliczana jest wg cennika „Cennika usług pozataryfowych – dodatkowych” (dostępnego na stronie http://www.energa-operator.pl)
Pracownik ENERGA-OPERATOR SA jest zobowiązany do sprawdzenia zgodności wielkości przedłożonej do uzgodnienia dokumentacji z wielkością określoną w zleceniu. W przypadku stwierdzenia rozbieżności Pracownik ENERGA-OPERATOR SA skontaktuje się ze Zleceniodawcą w celu i uzgodnienia (mail lub pismo) ostatecznej wielkość złożonej do uzgodnienia dokumentacji.
Opłata za uzgodnienie będzie pobierana bez względu na to czy uzgodnienia dokonano z wynikiem pozytywnym, czy negatywnym. Po dokonaniu uzgodnienia dokumentacja będzie odsyłana jest na wskazany we wniosku adres. Faktura za wykonaną usługę zostanie dostarczona osobną przesyłką.