Energa-Operator i Rzecznik MŚP łączą siły, by wspierać przedsiębiorców
Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców oraz Energa-Operator działają razem, aby wspierać tych, którzy prowadzą swoje firmy. Dzięki współpracy przygotowany został już cykl webinarów wyjaśniający m.in. najważniejsze kwestie procesu przyłączeniowego oraz umów dystrybucyjnych. Ministra Agnieszka Majewska Rzecznik MŚP gościła także w Energa-Operator, aby omówić kluczowe dla przedsiębiorców kwestie związane z energią elektryczną.
- Biznes potrzebuje do rozwoju nie tylko energii, lecz także wiedzy i sprzyjających warunków. Nasza współpraca z Energa-Operator, która dostrzega problemy małych i średnich firm, przynosi efekty, m.in. w postaci coraz większej świadomości przedsiębiorców w zakresie energetyki. Nasz wspólny cykl webinariów jest przykładem takiego modelowego współdziałania – podkreśliła ministra Agnieszka Majewska.
Energa-Operator podczas wizyty reprezentowali: prezes Zarządu Robert Świerzyński oraz wiceprezes dr Karolina Lipińska, a także dyrektorzy pionów i departamentów, którzy przedstawili Rzecznikowi dotychczasowe działania spółki.
W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele Pracodawców Pomorza oraz organizacji wspierających rozwój przedsiębiorczości. Rozmowy dotyczyły skutecznych form wsparcia biznesu, w tym firm działających w ramach społeczności energetycznych.
- Chcemy dostarczać nie tylko energię elektryczną, ale gotowe rozwiązania, z których przedsiębiorcy będą mogli skorzystać, aby prowadzić swoje firmy do sukcesu – powiedziała Karolina Lipińska, wiceprezeska Energa-Operator. – Współpraca z Rzecznikiem MŚP pozwala nam lepiej wejść w buty przedsiębiorców, wprowadzać zmiany, upraszczać procedury, ułatwiać komunikację, przekazywać wiedzę.
Cykl webinarów przygotowany przez Rzecznika MŚP we współpracy z Energa-Operator obejmuje najważniejsze zagadnienia związane z efektywnym korzystaniem z energii – od procesu przyłączeniowego, przez dobór taryfy, po analizę faktur dystrybucyjnych.
Pierwsze dwa odcinki dostępne są już na kanale youtube Rzecznika MŚP.
Umowa kompleksowa vs. dystrybucyjna – różnice, obowiązki i ryzyka | OSD a sprzedawca energii
Umowy z dostawcami energii – jak działa proces przyłączeniowy i współpraca z operatorem?
Energa-Operator, aby wspierać biznes oraz ułatwić przedsiębiorstwom korzystanie z odnawialnej energii wprowadziła już szereg udogodnień, takich jak:
- taryfa dystrybucyjna C11f, umożliwiająca firmom korzystanie z dynamicznych cen energii
- powiadomienia mailowe i SMS o wyłączeniach planowych i awariach
- interwencyjna dostawa mocy czynnej – pozwalająca na większy pobór mocy bez dodatkowych opłat w czasie, gdy OZE generują najwięcej energii.
W przygotowaniu są kolejne narzędzia i usprawnienia, które wkrótce zostaną udostępnione klientom:
- portal klienta z obsługą wspieraną przez AI
- mapa stref energetycznych - miejsca o najlepszej dostępności mocy dla biznesu
- usprawnienia procesu przyłączeniowego
- przewodnik dla Klienta po procesie przyłączeniowym