1. Dlaczego na nowym liczniku jest już jakieś zużycie?
Wynika to z przeprowadzonej legalizacji. Stan początkowy jest odnotowany i nie wlicza się go do zużycia przez klienta.
2. Jak odczytywać nowy licznik?
Odczytanie nowego licznika jest bardzo proste.
Kiedy na ekranie pojawia się:
Energia czynna:
Dla taryfy G11 kod OBIS 1.8.0 i 1.8.1 pokaże tą sama wartość, a w przypadku korzystania z taryfy wielostrefowej (np. G12): kod 1.8.0 jest sumą strefy I i strefy II.
Dane wyświetlają się cyklicznie.
3. Co oznaczają poszczególne dane na wyświetlaczu?
Oprócz danych o zużyciu – sumarycznych (łącznych) i w podziale na strefy, licznik pokazuje datę i godzinę oraz informację o taryfie, zamówionej przez klienta.
Na liczniku jest tabliczka znamionowa, która objaśnia wszystkie dane:
Energia bierna:
Moc szczytowa:
Metadane:
4. Zdejmowany jest mój stary licznik i skąd mam wiedzieć, jakie jest moje zużycie?
Dokument potwierdzający przeprowadzone czynności, w tym w szczególności dane starego i nowego licznika oraz stany ich liczydeł wkładamy do skrzynki pocztowej lub – jeśli klient jest obecny – przekazujemy bezpośrednio klientowi.
5. W jaki sposób klienci dowiedzą się, że już korzystają z nowego systemu – więcej nie przyjdzie inkasent, rachunki są co miesiąc itp.?
Klientom wyposażonym w liczniki AMI stopniowo udostępniane będą nowe oraz ulepszone produkty. Klienci, którzy posiadają liczniki AMI oraz korzystają lub aktywują produkt Rozliczenia Rzeczywiste będą mogli korzystać z dodatkowych opcji: zdalnego pobierania odczytu z licznika na żądanie lub wybrać dzień w którym co miesiąc automatycznie będzie pobierany odczyt i zostanie wystawiona faktura.
6. Kiedy ten licznik będzie wymieniony, (np. czy nie za rok jak poprzedni – jeśli klient miał niedawno wymianę legalizacyjną)?
Liczniki zdalnego odczytu wyprodukowane po 1 stycznia 2024 roku mają legalizację na 12 lat, a wyprodukowane i poddane ocenie zgodności przed tą datą okres legalizacji wynosi 8 lat.
7. Gdzie jeszcze można podejrzeć dane ze swojego licznika?
Mój licznik
Klienci, u których zainstalowano liczniki zdalnego odczytu mogą skorzystać z portalu, dzięki któremu mogą obserwować swoje zużycie energii elektrycznej.
Portal dostępny jest pod adresem https://mojlicznik.energa-operator.pl
dla połączeń spoza terenu EOP
Połączenia telefoniczne płatne zgodnie z cennikiem operatora telekomunikacyjnego
© 2024 by Energa-Operator S.A.
powered by netPR.pl