1. Dlaczego na nowym liczniku jest już jakieś zużycie?
Wynika to z przeprowadzonej legalizacji. Stan początkowy jest odnotowany i nie wlicza się go do zużycia przez klienta.
2. Jak odczytywać nowy licznik?
Odczytanie nowego licznika jest bardzo proste.
Kiedy na ekranie pojawia się:
kod 1.8.1 – w taryfie G11 - widać całkowite zużycie energii.
W przypadku korzystania z taryfy wielostrefowej (np. G12):
kod 1.8.1 – widać zużycie energii w pierwszej strefie (tzw. szczyt).
kod 1.8.2 – widać zużycie energii w strefie drugiej (poza szczytem).
Dane wyświetlają się cyklicznie .
3. Co oznaczają poszczególne dane na wyświetlaczu?
Oprócz danych o zużyciu – sumarycznych (łącznych) i w podziale na strefy, licznik pokazuje datę i godzinę oraz informację o taryfie, zamówionej przez klienta.
Na liczniku jest tabliczka znamionowa, która objaśnia wszystkie dane:
Kod OBIS |
OPIS |
C.1.0 |
numer identyfikacyjny licznika |
0.9.1 |
aktualny czas |
0.9.2 |
aktualna data |
0.2.2 |
nazwa taryfy |
1.8.T |
energia czynna pobrana z sieci w podziale na strefy T |
2.8.T |
energia oddana do sieci w podziale na strefy T |
5.8.T |
energia bierna Q1 w podziale na strefy T |
6.8.T |
energia bierna Q2 w podziale na strefy T |
7.8.T |
energia bierna Q3 w podziale na strefy T |
8.8.T |
energia bierna Q4 w podziale na strefy T |
1.6.0 |
maksymalna moc czynna w miesiącu |
4. Zdejmowany jest mój stary licznik i skąd mam wiedzieć, jakie jest moje zużycie?
Dokument potwierdzający przeprowadzone czynności, w tym w szczególności dane starego i nowego licznika oraz stany ich liczydeł wkładamy do skrzynki pocztowej lub – jeśli klient jest obecny – przekazujemy bezpośrednio klientowi.
5. W jaki sposób klienci dowiedzą się, że już korzystają z nowego systemu – więcej nie przyjdzie inkasent, rachunki są co miesiąc itp.?
Klientom wyposażonym w liczniki AMI stopniowo udostępniane będą nowe oraz ulepszone produkty. Klienci, którzy posiadają liczniki AMI oraz korzystają lub aktywują produkt Rozliczenia Rzeczywiste będą mogli korzystać z dodatkowych opcji: zdalnego pobierania odczytu z licznika na żądanie lub wybrać dzień w którym co miesiąc automatycznie będzie pobierany odczyt i zostanie wystawiona faktura.
6. Kiedy ten licznik będzie wymieniony, (np. czy nie za rok jak poprzedni – jeśli klient miał niedawno wymianę legalizacyjną)?
Licznik ma legalizację na 8 lat.
dla połączeń spoza terenu EOP
Połączenia telefoniczne płatne zgodnie z cennikiem operatora telekomunikacyjnego
© 2024 by ENERGA-OPERATOR SA
powered by netPR.pl