Flaga UE NFOŚiGW

Odczytywanie licznika, stan licznika, podawanie zużycia w okresie wymian

1. Dlaczego na nowym liczniku jest już jakieś zużycie?

Wynika to z przeprowadzonej legalizacji. Stan początkowy jest odnotowany i nie wlicza się go do zużycia przez klienta.

2. Jak odczytywać nowy licznik? 

Odczytanie nowego licznika jest bardzo proste.
Kiedy na ekranie pojawia się:

kod 1.8.1 – w taryfie G11 - widać całkowite zużycie energii.

W przypadku korzystania z taryfy wielostrefowej (np. G12):

kod 1.8.1 – widać zużycie energii w pierwszej strefie (tzw. szczyt).

kod 1.8.2
 – widać zużycie energii w strefie drugiej (poza szczytem).

Dane wyświetlają się cyklicznie .

3. Co oznaczają poszczególne dane na wyświetlaczu?

Oprócz danych o zużyciu – sumarycznych (łącznych) i w podziale na strefy, licznik pokazuje datę i godzinę oraz informację o taryfie, zamówionej przez klienta.

Na liczniku jest tabliczka znamionowa, która objaśnia wszystkie dane:

Kod OBIS

OPIS

C.1.0

numer identyfikacyjny licznika

0.9.1

aktualny czas

0.9.2

aktualna data

0.2.2

nazwa taryfy

1.8.T
(T=0 lub 1 lub 2)

energia czynna pobrana z sieci w podziale na strefy T

2.8.T
(T= 0 lub 1 lub 2)

energia oddana do sieci w podziale na strefy T

5.8.T
(T= 0 lub 1 lub 2)

energia bierna Q1 w podziale na strefy T

6.8.T
(T= 0 lub 1 lub 2)

energia bierna Q2 w podziale na strefy T

7.8.T
(T= 0 lub 1 lub 2)

energia bierna Q3 w podziale na strefy T

8.8.T
(T= 0 lub 1 lub 2)

energia bierna Q4 w podziale na strefy T

1.6.0

maksymalna moc czynna w miesiącu

4. Zdejmowany jest mój stary licznik i skąd mam wiedzieć, jakie jest moje zużycie?

Dokument potwierdzający przeprowadzone czynności, w tym w szczególności dane starego i nowego licznika oraz stany ich liczydeł wkładamy do skrzynki pocztowej lub – jeśli klient jest obecny – przekazujemy bezpośrednio klientowi.

5. W jaki sposób klienci dowiedzą się, że już korzystają z nowego systemu – więcej nie przyjdzie inkasent, rachunki są co miesiąc itp.?

Klientom wyposażonym w liczniki AMI stopniowo udostępniane będą nowe oraz ulepszone produkty. Klienci, którzy posiadają liczniki AMI oraz korzystają lub aktywują produkt Rozliczenia Rzeczywiste będą mogli korzystać z dodatkowych opcji: zdalnego pobierania odczytu z licznika na żądanie lub wybrać dzień w którym co miesiąc automatycznie będzie pobierany odczyt i zostanie wystawiona faktura.

6. Kiedy ten licznik będzie wymieniony, (np. czy nie za rok jak poprzedni – jeśli klient miał niedawno wymianę legalizacyjną)?

Licznik ma legalizację na 8 lat. 

Połączenia telefoniczne płatne zgodnie z cennikiem operatora telekomunikacyjnego

© 2024 by ENERGA-OPERATOR SA

powered by netPR.pl