1. Czy za licznik / wymianę licznika trzeba płacić?
Wymiana licznika jest bezpłatna, gdyż urządzenie to należy do ENERGA-OPERATOR.
Monterzy nie pobierają żadnych pieniędzy od odbiorców, u których montowane są liczniki.
2. Jak przebiega wymiana licznika?
Po zakończonej wymianie elektromonter umieszcza na liczniku „naklejkę” z danymi starego i nowego licznika oraz stany ich liczydeł.
3. Ile czasu trwa wymiana licznika? Czy wyłączacie wówczas prąd?
Wymiana licznika trwa około 20 minut i konieczne jest odłączenie prądu (na czas wymiany licznika). Będzie też jedno wyłączenie prądu na potrzeby instalacji urządzeń w transformatorach. Ogłoszenia wcześniej podamy do wiadomości.
Umawianie na wymianę licznika
4. Czy i jak można się umówić na wymianę licznika?
Wymiana liczników prowadzona jest na obszarze, określonym zasięgiem stacji transformatorowej, dlatego nie możemy przeprowadzać jej w dowolnym miejscu. By miała sens dla klienta, wymienione muszą zostać liczniki na obszarze obsługiwanym przez konkretną stację. Informacje o tym, kiedy będzie wymiana w danej miejscowości będziemy przekazywać klientom m.in. poprzez plakaty i zawiadomienia.
Podstawa prawna wymiany licznika / wejścia do mieszkań / na posesję
Zgodnie z Ustawą Prawo Energetyczne oraz rozporządzeniami Ministra Gospodarki, przedsiębiorstwo energetyczne, świadcząc usługę przesyłu i dystrybucji energii elektrycznej, instaluje liczniki prądu na własny koszt. Na tej podstawie pracownicy ENERGA-OPERATOR lub podmiotów przez nią wskazanych, mają prawo wejść do mieszkania lub na prywatną posesję w celu dokonania wymiany liczników oraz skontrolowania prawidłowości ich działania.
Obowiązkiem odbiorcy energii elektrycznej jest udostępnienie pomieszczenia z licznikami w celu wymiany oraz kontroli urządzeń pomiarowych.
Podstawy prawne to:
dla połączeń spoza terenu EOP
Połączenia telefoniczne płatne zgodnie z cennikiem operatora telekomunikacyjnego
© 2024 by Energa-Operator S.A.
powered by netPR.pl