Flaga UE NFOŚiGW

Zgłaszanie awarii

Zgłaszanie awarii - formularz zgłoszeniowy Formularz zgłoszeniowy (online)
Zgłaszanie awarii - telefon

tel. 991

tel. +48 58 767 43 50 lub 801 404 404 (dla klientów dzwoniących spoza obszaru lub miejscowości znajdującej się na granicy obszaru obsługiwanego przez Energa-Operator S.A. lub gdy zgłaszający przebywa na terenie innego Oddziału niż miejsce zdarzenia)

Zgłaszanie awarii - sms

SMS o treści AWARIA na numer 3991


UWAGA
: w przypadku zagrożenia życia należy bezwzględnie korzystać z numeru 991.

Kiedy należy skontaktować się z numerem 991?

  • gdy zauważysz uszkodzenia linii energetycznych, uszkodzenia zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych (np. zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy, otwarte drzwi do stacji transformatorowej)
  • gdy zauważysz, że nie ma prądu w Twojej dzielnicy/miejscowości
  • gdy zauważysz, że licznik działa nieprawidłowo i powoduje brak zasilania lub zagrożenie dla życia i mienia
  • wymieniałeś bezpiecznik przedlicznikowy i zerwałeś plombę

Gdy zabraknie prądu

  • sprawdź bezpieczniki, jeśli są sprawne:
  • zapytaj sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej, jeśli także nie mają:
  • zobacz, czy nie ma zasilania na całej ulicy, jeśli nie ma:
  • kliknij tu, by sprawdzić, czy Energa-Operator wie już o przerwie w dostawie energii, jeśli Twojej miejscowości/dzielnicy nie ma na mapce zgłoś awarię korzystając z formularza zgłoszeniowego lub tel. na 991 ( +48 58 767 43 50 lub 801 404 404 dla klientów dzwoniących spoza obszaru obsługiwanego przez Energa-Operator S.A. lub gdy zgłaszający przebywa na terenie innego Oddziału niż miejsce zdarzenia) lub wyślij sms o treści AWARIA na numer 3991 i dalej postępuj zgodnie z otrzymanymi instrukcjami

Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?

Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody przesyłowe itp. W dalszej kolejności przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.

Kiedy dochodzi do uszkodzeń sieci energetycznych?

Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związane z nimi zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej. Każde zauważone uszkodzenie sieci energetycznej należy zgłaszać pod numer alarmowy 991.

Kiedy za interwencję Pogotowia Energetycznego trzeba zapłacić?

Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, gdy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku np. awaria w instalacji na klatce schodowej lub w mieszkaniu, bowiem jest to instalacja nienależąca majątkowo do Energa-Operator S.A. Granice odpowiedzialności ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktować  się najpierw z zarządcą budynku.
 
Koszty połączeń telefonicznych oraz sms są zgodne z taryfą operatora telekomunikacyjnego.

© 2024 by Energa-Operator S.A.

powered by netPR.pl