Flaga UE

Zgłaszanie awarii

Zgłaszanie awarii - formularz zgłoszeniowy

 Formularz zgłoszeniowy (online)

Zgłaszanie awarii - telefon


tel. 991

tel. +48 58 767 43 50 lub 801 404 404 (dla klientów dzwoniących spoza obszaru lub miejscowości znajdującej się na granicy obszaru obsługiwanego przez ENERGA-OPERATOR SA lub gdy zgłaszający przebywa na terenie innego Oddziału niż miejsce zamieszkania)

Zgłaszanie awarii - sms SMS o treści AWARIA na numer 3991

 

UWAGA: w przypadku zagrożenia życia należy bezwzględnie korzystać z numeru 991.


Koszty połączeń telefonicznych oraz sms są zgodne z taryfą operatora telekomunikacyjnego.

 

Kiedy należy wezwać Pogotowie Energetyczne?

  • gdy zauważysz uszkodzenia linii energetycznych, uszkodzenia zamknięć lub wejść do obiektów energetycznych (np. zerwane kłódki, uszkodzone zawiasy, otwarte drzwi do stacji transformatorowej)
  • gdy zauważysz, że nie ma prądu w Twojej dzielnicy/miejscowości
  • gdy zauważysz, że licznik działa nieprawidłowo i powoduje brak zasilania lub zagrożenie dla życia i mienia
  • wymieniałeś bezpiecznik przedlicznikowy i zerwałeś plombę

Gdy zabraknie prądu

  • sprawdź bezpieczniki, jeśli są sprawne:
  • zapytaj sąsiadów, czy oni także nie mają energii elektrycznej, jeśli także nie mają:
  • zobacz, czy nie ma zasilania na całej ulicy, jeśli nie ma:
  • kliknij tu, by sprawdzić, czy ENERGA-OPERATOR wie już o przerwie w dostawie energii, jeśli Twojej miejscowości/dzielnicy nie ma na mapce zgłoś awarię korzystając z formularza zgłoszeniowego lub tel. na 991 ( +48 58 767 43 50 lub 801 404 404 dla klientów dzwoniących spoza obszaru obsługiwanego przez ENERGA-OPERATOR lub gdy zgłaszający przebywa na terenie innego Oddziału niż miejsce zamieszkania) lub wyślij sms o treści AWARIA na numer 3991 i dalej postępuj zgodnie z otrzymanymi instrukcjami

Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?

Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody przesyłowe itp. W dalszej kolejności przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.

Kiedy dochodzi do uszkodzeń sieci energetycznych?

Uszkodzenia sieci energetycznej spowodowane są najczęściej czynnikami atmosferycznymi, takimi jak wichury, burze, oblodzenie linii oraz związane z nimi zrywanie przewodów przez spadające pnie i konary drzew. Niekiedy bywają wynikiem kradzieży elementów sieci dystrybucyjnej. Każde zauważone uszkodzenie sieci energetycznej należy zgłaszać pod numer alarmowy 991.

Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, kiedy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku, nie należącej majątkowo do ENERGAOPERATOR, takiej jak np. instalacja na klatce schodowej czy w mieszkaniu. Granice dpowiedzialności
ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto informować mieszkańców, aby przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktowali się z zarządcą budynku.

Kiedy za interwencję Pogotowia Energetycznego trzeba zapłacić?

Odbiorca może ponieść koszty związane z przyjazdem Pogotowia Energetycznego w przypadku, gdy awaria dotyczy wewnętrznej instalacji w budynku np. awaria w instalacji na klatce schodowej lub w mieszkaniu, bowiem jest to instalacja nienależąca majątkowo do ENERGA-OPERATOR. Granice odpowiedzialności ustalone są w umowie o świadczenie usługi dystrybucji lub umowie kompleksowej. Stąd też warto przed wezwaniem Pogotowia Energetycznego skontaktować  się najpierw z zarządcą budynku.

Połączenia telefoniczne płatne zgodnie z cennikiem operatora telekomunikacyjnego

© 2024 by ENERGA-OPERATOR SA

powered by netPR.pl