Kiedy przedsiębiorstwo energetyczne może wstrzymać dostarczanie energii, jak wygląda procedura wznowienia dostarczania
Zgodnie z ustawą Prawo energetyczne wstrzymanie dostarczania energii elektrycznej może nastąpić:
- na żądanie sprzedawcy energii, jeżeli odbiorca zwleka z zapłatą za pobraną energię co najmniej przez okres 30 dni po upływie terminu płatności, przy czym sprzedawca jest zobowiązany do powiadomienia swojego klienta o zamiarze wypowiedzenia umowy i wyznaczenia dodatkowego, dwutygodniowego terminu do zapłaty zaległych i bieżących należności.
W takim przypadku ENERGA-OPERATOR SA jest jedynie realizatorem zleceń sprzedawcy. Wszelkie wyjaśnienia dot. zasadności wyłączenia należy kierować do sprzedawcy (dane kontaktowo zwyczajowo umieszczane są na fakturach).
- Jeśli odbiorca posiada oddzielne umowy na sprzedaż energii i świadczenie usługi dystrybucji, wstrzymanie windykacyjne może dotyczyć braku płatności za fakturę wystawianą przez ENERGA-OPERATOR (przy czym również nasza firma jest zobowiązana do uprzedniego powiadomienia o tym fakcie klienta i wyznaczenia mu dodatkowego, dwutygodniowego terminu na uregulowanie zadłużenia).
Jeśli zadłużenie dot. usługi dystrybucji energii elektrycznej i wystawcą wezwania do zapłaty był ENERGA-OPERATOR SA, dedykowaną infolinią do obsługi zgłoszeń jest nr 801-404-404
- Gdy instalacja znajdująca się u odbiorcy stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia, albo środowiska
- Gdy nastąpił nielegalny pobór energii elektrycznej
Wznowienie dostarczania energii realizowane jest niezwłocznie po ustaniu przyczyny wyłączenia. Opłata za ponowne podłączenie, tj. wznowienie dostarczania energii realizowna jest zgodnie z obowiązującą Taryfą.