Nie. Parametry jakościowe energii elektrycznej i standardy jakościowe obsługi odbiorców oraz sposób załatwiania reklamacji określone zostały w rozdziale 10 Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 22 marca 2023 r. w sprawie szczegółowych warunków funkcjonowania systemu elektroenergetycznego. Z zapisów ww. rozdziału wynika, że dla podmiotów zaliczonych do grup przyłączeniowych IV i V czyli gospodarstw domowych, dopuszczalny czas trwania:
a) jednorazowej przerwy w dostarczaniu energii elektrycznej nie może przekroczyć w przypadku:
b) przerw w ciągu roku, stanowiących sumę czasów trwania przerw jednorazowych długich i bardzo długich, w przypadku:
Jednocześnie należy pamiętać, że nie każde przekroczenie dopuszczalnych parametrów dostaw energii następuje z winy przedsiębiorstwa energetycznego. W niektórych przypadkach czynnikiem odpowiedzialnym za nieprawidłowe parametry jakościowe (w tym przekroczenia dopuszczalnych czasów przerw) energii elektrycznej jest stan instalacji w budynku odbiorcy.
Zgodnie z § 45 Rozporządzenie Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie sposobu kształtowania i kalkulacji taryf oraz sposobu rozliczeń w obrocie energią elektryczną, Odbiorcy indywidualnemu w gospodarstwach domowych na jego wniosek przysługuje bonifikata za przerwy w dostawie energii. Dla pozostałych Odbiorców – podłączonych do sieci o napięciu wyższym niż 1kV – bonifikata udzielana będzie bez konieczności składania wniosku.
Z przepisów wynika, iż za każdą niedostarczoną jednostkę energii elektrycznej odbiorcy przyłączonemu do sieci o napięciu znamionowym nie wyższym niż 1 kV, przysługuje bonifikata w wysokości dziesięciokrotności ceny energii elektrycznej za okres, w którym wystąpiła przerwa w dostarczaniu tej energii.
Ilość niedostarczonej energii elektrycznej w dniu, w którym miała miejsce przerwa, ustala się na podstawie poboru energii w odpowiednim dniu poprzedniego tygodnia, z uwzględnieniem czasu dopuszczalnych przerw określonych w umowie o świadczenie usług dystrybucji lub odrębnych przepisach.
Wniosek Odbiorcy przedsiębiorstwo energetyczne jest obowiązane rozpatrzyć w ciągu 30 dni od dnia jego złożenia.
dla połączeń spoza terenu EOP
Połączenia telefoniczne płatne zgodnie z cennikiem operatora telekomunikacyjnego
© 2024 by Energa-Operator S.A.
powered by netPR.pl